Piirikokouksen henkilövalinnat ja nimetyt eduskuntavaaliehdokkaat

Kokkolassa kokoontunut Pohjanmaan Kokoomuksen syyspiirikokous nimesi 10 ehdokasta ensi kevään eduskuntavaaleihin. Piirikokous valtuutti vaalitoimikunnan nimeämään loput neljä ehdokasta.

Nyt nimetyt ehdokkaat ovat:

Autio Aku Aluekoordinaattori Jalasjärvi
Heinonen Marko Myyntijohtaja Vaasa
Jokinen Maria Opiskelija Seinäjoki
Koski Susanna HTM, Kansanedustaja Vaasa
Lahtinen Helena Terveys- ja hyvinvointijohtaja Lapua
Maunula-Craycroft Riitta Liikunnan ja terveystiedon opettaja Kauhajoki
Mäki Tommi Yrittäjä, toimitusjohtaja Vaasa
Rajala Katja Yrittäjä Vaasa
Ridanpää-Taittonen Annu Liikunnanopettaja, LitM Kuortane
Sankelo Janne Sidosryhmäjohtaja, KM Kauhava

Taittonen jatkaa piirin puheenjohtajana

Kuortanelainen Jussi Taittonen valittiin yksimielisesti jatkamaan piirin puheenjohtajana. Varapuheenjohtajiksi valittiin äänestyksen jälkeen seinäjokelainen Jesse Luhtala ja vaasalainen Riitta Pääjärvi-Myllyaho. Piirihallituksen jäsenenä ja taloudenhoitajana jatkaa yksimielisesti valittu lapualainen Kai Pöntinen.

Muista piirihallituksen jäsenistä suoritettiin vaali. Yhteensä 9 ehdokkaasta valittiin Sami Keskinen Jalasjärveltä, Anna Nurmi-Lehto Kokkolasta, Rami Puro Soinista, Liisa Lähdesmäki Seinäjoelta, Tommi Mäki Vaasasta, Erkki Syväoja Isojoelta, Anna-Maija Renko Kauhavalta, Helena Syrenius Kauhavalta ja varajäseneksi Kai Luoma Vaasasta.

Kokouksessa käytiin vilkas ja myönteinen keskustelu. Poliittisen katsauksen piti europarlamentaarikko Henna Virkkunen.