Eduskuntavaalit 2023

Eduskuntavaalit järjestetään 2. huhtikuuta 2023. Tule mukaan tekemään yhdessä Kokoomukselle kaikkien aikojen vaalitulosta Vaasan vaalipiirissä!

Pohjanmaan Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaisiin voit tutustua näillä sivuilla. Pohjanmaan Kokoomus on nyt nimennyt 11 ensimmäistä eduskuntavaaliehdokasta. Ehdokaslistaa täydennetään marraskuun varsinaisessa syyspiirikokouksessa.

Olen 45 –vuotias perheellinen 4 lapsen isä Kokkolan Lohtajalta. Maitotilalla kasvaneena olen oppinut maalaisjärjen käytön päätöksenteossa. Harrastan kotiseudun puolustamista Keski-Pohjanmaan maakuntajoukoissa ja toimeentuloni saan juustokattilan äärellä toimiessani juustomestarina perheyrityksessämme.

Me pohjalaiset olemme historiassa pitäneet oikeuksistamme huolta ja jos päättäjät ovat epäonnistuneet, niin teiltä on löytynyt aina oikeudentunnontajua, olette aina vaatineet ja puolustaneet sitä.

Keväällä on taas aika vaaleissa puolustaa niitä arvoja, jotka ovat meille tärkeitä. Jos saan teidän tukenne, olen valmiina niitä puolustamaan Suomen eduskunnassa.

Jukkola Janne

maaseutuyrittäjä, Kokkola

Kampanjapäällikkö: Haimakainen Pentti 050 5375 775

Palomies Sami – insinööritason työmies. Amatimies, kuten JVG rallattaa. Jalat maassa ja maalaisjärki päässä, mutta silti ehtymättömällä uteliaisuudella ajassa kiinni.

Keskinen Sami

palomies, rakennusmestari, Kurikka

Kampanjapäällikkö: Autio Aku 050 4087 141

Arkirohkea muutosmotivaattori. Ihmisten kohtaamisen ammattilainen, yrittäjä, sairaanhoitaja ja perheterapeutti. Perhe on elämän perusyksikkö, avoimuus ja rohkeus arvoina.

Koivula Riitta

soteyrittäjä, perheterapeutti, Kauhajoki

Koski Susanna, yksityisyrittäjä, HTM, Vaasa

Vimpelin kunnanjohtaja, evp laivastoupseeri, laskuvarjojääkäri ja yrittäjä. Kunta-alan, ulko- ja turvallisuuspolitiikan asiantuntija. Diplomatian ja sotatieteiden maisteri, #kansanleijona.

Leijonanmieli Sam

kunnanjohtaja, evp. Yliluutnantti, Vimpeli

Kampanjapäällikkö: Mikko Kalijärvi 050 3717 349

Luottamustehtävissä pidän tärkeänä omien arvojen mukaista toimintaa. Vuorovaikutus ja yhdenvertaisuus ovat kantavia periaatteitani.

Luoma Kai

rehtori, Vaasa

Kai Luoma Eduskuntaan! 2023

Kampanjapäällikkö: Sari Saarikoski 040 5586 058

Pohjalainen sydän sykkii yrittäjähenkeä. Sarjayrittäjä, toimitusjohtaja, Vaasan kaupunginvaltuuston 1. vpj.

Laajat verkostot omaava vahva vaikuttaja. Kokemusta politiikasta yli 15 vuoden ajalta paikallistasolta valtakunnan politiikkaan.

Mäki Tommi

yrittäjä, toimitusjohtaja, Vaasa

Mäkynen Jyrki, yrittäjä, KTM, Seinäjoki

Kansanedustaja, terveystieteiden tohtori. Peruspalvelu-, sosiaali- ja terveys-, liikenne- ja kunta- sekä sisäministeri vv. 2007-2018. Eduskunnan puhemies vv. 2018-19.

Risikko Paula

Kansanedustaja, TtT, Seinäjoki

Kampanjapäällikkö: Pirkko Vettenranta 050 5305 804

Kansanedustaja, kasvatustieteiden maisteri. Lehtori, rehtori ja koulutoimenjohtaja 1993-2011. Sidosryhmäjohtaja 2015-2019. Sivutoiminen maanviljelijä vuodesta 1998.

Sankelo Janne

kansanedustaja, KM, Kauhava

Janne Sankelo – Vääntövoimaa 2019 – Kokoomus

Kampanjapäällikkö: Veli-Matti Lillbacka 050 5575 387

Lapualainen, maatilan poika Menkijärveltä. Yrittäjä, toimittaja, keksijä. Perheenisä. Reservin kapteeni.

Avustus- ja seuratyö. Musiikki, urheilu ja kulttuuri.

Seppälä Harri

yrittäjä, Lapua

Harri Seppälä (harriseppala.fi)

Kampanjapäällikkö: Manu Ensio 040 7362 620

Kokoomuslaisen kampanjan vahvuus Pohjanmaalla on aina ollut ahkera järjestöväen toiminta. Sitä tarvitaan taas.

Ota rohkeasti yhteyttä ehdokkaisiimme tai heidän tiimeihinsä ja tule mukaan vaalityöhön! Nähdään vaalikentillä!