Pohjanmaan Kokoomus esittää Jukka Joensuuta puoluevaltuuston varapuheenjohtajaksi

Jukka Joensuu

Pohjanmaan Kokoomus esittää alajärveläistä Jukka Joensuuta puoluevaltuuston varapuheenjohtajaksi. Päivätyössään hän vastaa Ruukki Construction Oy:n talonrakennuksen korjausrakentamisesta ja on koulutukseltaan konetekniikan AMK-insinööri sekä agrologi. Joensuu on naimisissa ja hänellä on kaksi lasta.

Joensuulla on usean vuoden kokemus Pohjanmaan Kokoomuksen piirihallitustyöskentelystä ja kuntademokratiasta valtuutettuna ja kaupunginhallituksen jäsenenä. Politiikka, aatteellinen keskustelu ja erityisesti järjestötyö ovat lähellä Joensuun sydäntä. Etelä-Pohjanmaan liiton maakuntahallituksen jäsenenä hän vaikuttaa nyt toista kautta.

”Puoluevaltuusto on perinteisesti ollut väylä tuoda kentän ääntä esiin ja uskon tuovani aikaisemmalla kokemuksellani ja osaamisellani tarvittavaa näkemyksellisyyttä puoluevaltuuston puheenjohtajistoon. Kokemus järjestötoiminnasta on erityisen tärkeää nyt, kun Kokoomus tavoittelee ykköspaikkaa Eduskunta-, Euro- ja maakuntavaaleissa.”, linjaa Joensuu.

Joensuu on kerännyt arvostusta maakunnallisesti hyvänä joukkuepelaajana ja piirihallitustyöskentelyssä hänet tunnetaan oivaltavana keskustelijana.

”Jukka on toiminut piirihallituksessa esimerkillisesti, tuoden omaa panostaa aktiivisesti esiin piirin päätöksenteossa. Jukan sitoutuminen on vertaansa vailla ja juuri sitä, mitä myös puoluevaltuuston varapuheenjohtajan menestyksekkäältä hoitamiselta vaaditaan”, toteaa Pohjanmaan Kokoomuksen puheenjohtaja Jussi Taittonen.

Puoluevaltuuston varapuheenjohtajista päätetään puoluevaltuuston järjestäytymiskokouksessa Helsingissä, 15–16.9. Puheenjohtajistoon kuuluvat puheenjohtaja ja lisäksi kaksi varapuheenjohtajaa.

Jukka Joensuu
jukka.joensuu@gmail.com

Jussi Taittonen, Pohjanmaan piirin pj.
taittonen@me.com