Pohjanmaan Kokoomus: Elinvoimakeskusten yhtenäistämisen myötä nousseet viranomaismaksut kohtuullisiksi
Elinvoimakeskusten yhtenäistämisen tavoitteena oli hallinnon tehostaminen, palvelujen sujuvoittaminen ja alueiden elinvoiman vahvistaminen. Käytännössä moni yrittäjä ja toimija on kuitenkin huomannut toisenlaisen muutoksen, sillä viranomaismaksut ovat nousseet. Kun lupien, tarkastusten ja käsittelyjen hinnat kasvavat, lisälasku kohdistuu suoraan niihin, joiden pitäisi investoida, työllistää ja kehittää toimintaansa. On perusteltua kysyä, miksi hallinnollinen uudistus näkyy nyt käytännössä maksujen nousuna….
