Pohjanmaan hyvinvointialue

Pohjanmaan hyvinvointialueeseen kuuluvat Luodon, Kruunupyyn, Pietarsaaren, Pedersören, Uudenkaarlepyyn, Vöyrin, Mustasaaren, Vaasan, Laihian, Maalahden, Korsnäsin, Närpiön, Kaskisten ja Kristiinankaupungin kunnat.

Pohjanmaan aluevaltuustossa istuu 6 kokoomuslaista valtuutettua. Marko Heinonen toimii aluevaltuuston 3. varapuheenjohtajana ja aluevaltuustoryhmän puheenjohtajana. Aluehallituksessa kokoomusta edustaa Katja Rajala (2. varapuheenjohtaja).

Österbottens välfärdsområde består av följande kommuner: Larsmo, Kronoby, Jakobstad, Pedersöre, Nykarleby, Vörå, Korsholm, Vasa, Laihela, Malax, Korsnäs, Närpes, Kaskö och Kristinestad. Marko Heinonen är välfärdsområdesfullmäktiges tredje vice ordförande och ordförande för samlingspartiets fullmäktigegrupp. Katja Rajala är välfärdsområdestyrelsens andra vice ordförande.

Aluevaltuutetut · Fullmäktigeledamöterna
Heinonen Marko Heinonen
Mäki Tommi Mäki
Huhta Henrik Huhta